Legutóbbi számunkból

Próbaszám
Médiaajánló
A Jövő Járműve
- Áramlás okozta zajok modellezése levegőszelepben
- Hangos karácsonyra várva
- Autóbusz futóművének dinamikai modellezése
Luc Quisthoudt beszéde
Kedves Vendégeink! Hölgyeim és uraim!
Köszönöm, hogy elfogadták a meghívásunkat! Tisztelettel köszöntöm Önöket cégünk, a Continental Automotive Hungary kft. új budapesti raktárának avató ünnepségén! Üdvözlöm a sajtó szép számban megjelent képviselőit is! Minden felmerülő kérdésükre választ adunk az elhangzó beszédek után.
Először azonban engedjék meg, hogy röviden bemutassam a gyárunkat.
Vállalatunk a hannoveri székhelyű Continental autóipari beszállító konszern egyik magyarországi leányvállalata. Anyacégünk a világ öt vezető autóipari beszállítója közé tartozik. Innovatív autóipari termékeket és rendszereket gyárt és fejleszt a világ szinte minden táján, hogy a gépjárműipar jövője még modernebb megoldásokra épülhessen. A vállalat céljai közé tartoznak azok is, hogy a gépjárművek nagyobb vezetési élményt jelentsenek, miközben egyre biztonságosabbá válnak, és a termékek gyártásának költséghatékonysága egyre környezettudatosabb megoldások mellett valósuljon meg. A Continental konszern jelenleg közel 164.000 munkatársat foglalkoztat 45 országban világszerte.
A Continental AG Magyarországon jelenleg öt vállalattal, hét telephelyen végez gyártó- és szoftverfejlesztési, valamint értékesítési tevékenységet. A Continentalnak Budapesten, Budaörsön, Veszprémben, Szegeden, Makón, Vácott és Nyíregyházán több mint 6000 munkatársa dolgozik. A kiemelkedő foglalkoztatottság mellett a Continental az elmúlt hét évben összesen mintegy 275 millió eurót fektetett be Magyarországon. Ebben az évben pedig további 60 millió eurós befektetéseket tervez.
A Continental Automotive Hungary Kft. budapesti gyára autóelektronikai részegységek és mikroelektronikai áramköri modulok gyártását végzi. Kimagaslóan fejlett és innovatív technológiákat alkalmazunk a járműelektronika szinte minden területén.
Cégünk termékpalettájában fékrendszerek, komfort- és karosszériaelektronikák, elektronikus menetstabilizáló rendszerek, hibrid meghajtó rendszerek elektronikai vezérlőegységei, alvázelektronika és olajszenzorok szerepelnek. Vállalatunk a kölcsönzött állománnyal együtt 1700 munkatársat, köztük 300 mérnököt foglalkoztat. 2010-ben ünnepeltük magyarországi fennállásunk 20. évfordulóját.
Termékeinket nemcsak a Continental divíziói számára állítjuk elő, hanem világszerte szállítunk belőlük a legnevesebb autógyáraknak. Jelen vagyunk a legfőbb autópiacokon Európában, Amerikában és Ázsiában is. Például a nálunk gyártott ER 100 integrált fékvezérlő elektronika egyaránt bekerül a Peugeot, Citroen, Audi, Seat, Skoda, VW, Dacia Logan, Ford Mondeo, Honda Civic, Mazda és BMW típusokba. Az EPF2-4 hibrid meghajtó rendszer elektronikai vezérlőegységét a teljesen elektromos Renault Kangoo és Renault Fluence gépkocsikba építik be. A vezérlőegység-termékcsalád hasonló tagjai pedig a belsőégésű motorral is felszerelt Audi A8, A6, Q5-ös gépkocsikban találhatóak meg, illetve a Mercedes Benz E, S, M osztályú járműveiben, valamint a Smartban is.
2011-ben A Continental konszern erősíteni kívánta magyarországi piaci pozícióit, ezért tavaly novembertől egy társaságba integrálta két hazai autóipari divízióját: a Budapesten működő Temic Hungary Kft.-t és a veszprémi Continental Teves Magyarország Kft.-t. A nemzetközi autóbeszállító világcég egyesített hazai vállalkozásának neve Continental Automotive Hungary Kft.-re változott.
De miért is vagyunk ma itt?
Hölgyeim és uraim, büszkén jelenthetem ki, hogy cégünk újabb lépést tett előre a fejlődés érdekében.
Még 2010 augusztusában „Ipartelepítés” néven pályázatot nyújtottunk be a ProRégio Kft.-nek. Mivel a Continental Automotive Hungary Kft. budapesti gyárának pályázatát elfogadták „Telephelyfejlesztés a megnövekedett gyártó kapacitás érdekében” címen, ezért az Új Magyarország Fejlesztési Terv Közép-magyarországi Operatív Program keretében több mint 300 millió forint uniós támogatáshoz jutottunk. Az elnyert támogatás segítségével készült el annak a csaknem 1,6 milliárd forint költségvetésű beruházásnak az első része, amelynek során felépült egy speciális magasraktár. Új raktárunk segítségével a gyártás kiszolgálása gyorsabbá és biztonságosabbá válik, erről Önök is személyesen meggyőződhetnek majd bemutatónkon.
De pontosan miért is volt szükségünk erre a pályázatra?
Cégünk 2009 és 2012 között 3 új termékcsalád sorozatgyártásának beindításához vásárolt és vásárol gyártósorokat, több mint 7 milliárd Ft értékben. Ezek a termékeink a következők:
· kormányelektronikai vezérlőegység,
· hibrid meghajtás elektronikai vezérlése,
· és újgenerációs fékvezérlő elektronika.
Az említett gyártósorok beruházásához vissza nem térítendő kormánytámogatásban részesültünk.
A ”Telephely fejlesztési” projekt ehhez kapcsolódik, vagyis az új gyártó kapacitás infrastrukturális hátterét kívánja biztosítani az új raktár.
A „Telephely fejlesztési” projekt legnagyobb beruházása a magasraktár építése, amelynek első fázisa a 2011 végére készült el, és építési költsége elérte az 500 millió Ft-ot. A magasraktár építési költsége a második építési szakasz befejeztével meghaladja a 700 millió Ft-ot.
A „Telephely fejlesztési” projekten belül 2011-ben megvalósult az elektromos hálózat bővítése is, amelynek összköltsége 125 millió Ft volt.
A projekt második szakaszában, 2012-ben kialakítunk az E1 és E2 épületek között egy
A „Telephely fejlesztési” pályázat és a Kormánytámogatás keretében összesen 217 új munkahely megteremtését vállaltuk, vagyis a budapesti telephelyen 2012 végéig el fogjuk érni a vállalt 1250 fős összlétszámot, sőt előzetes becsléseink szerint ezt meg is fogjuk haladni.
Meg kell említeni, hogy a Continental konszernt is érintette a 2008/2009. évi gazdasági válság, amelynek mélypontja 2009-ben volt. Ennek ellenére a Continentalnak több új innovációs termék gyártásával sikerült megőriznie a vásárlók bizalmát. Ezt bizonyítja az új gyártósorokba történő beruházás is, amely megalapozza az elkövetkezendő évek árbevételét és ezzel budapesti telephelyünk hosszú távú jövőjét is.
Most pedig átadom a szót Patrick Lohr logisztikai vezető kollégámnak, aki ismerteti Önökkel a raktár építésének lépéseit és az alkalmazott indukciós technológia működését.

Ajánló

Autótechnika
- A JÖVÕ MOBILITÁSA ELÕADÁSSOROZAT
- Suttogó fékbetétek: Akusztikai tesztek a fokozott fékezési
- VÁSÁRIDÕ